Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy w Deszcznie
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Zaświadczenie potwierdzające okres pełnienia funkcji sołtysa

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd gminy Deszczno, ul. Lubuska 90 66-446 Deszczno Sekretariat - pokój 11

lub poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP
 

Opłaty

Brak

Termin i sposób załatwienia

7 dni od dnia złożenia wniosku

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pienieżnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

Inne informacje

Wójt wydaje zaświadczenie potwierdzające okres pełnienia funkcji sołtysa w przypadku, gdy posiada dokumenty, z których wynika, że dana osoba pełniła tą funkcję. Jeżeli Urząd Gminy Deszczno nie będzie dysponował danymi potwierdzającymi okres pełnienia przez wnioskodawcę funkcji sołtysa, zostanie wydane postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia ze względu na brak danych potwierdzających okres pełnienia funkcji. Postanowienie to należy dołączyć do wniosku o przyznanie świadczenia składanego do KRUS-u. W przypadku braku dokumentów potwierdzających spełnienie wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez co najmniej dwie kadencje nie mniej niż 8 lat zaświadczenie będzie mogło być zastąpione pisemnym oświadczeniem złożonym przez wnioskodawcę o spełnieniu tego wymogu, potwierdzonym pisemnymi oświadczeniami złożonymi przez co najmniej 5 osób zamieszkujących w sołectwie w czasie, w którym wnioskodawca pełnił w nim funkcję sołtysa.

O świadczenie może się ubiegać osoba, która:

  • pełniła funkcję sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez okres co najmniej dwóch kadencji nie mniej niż 8 lat, (do okresu o którym mowa, wlicza się również okres pełnienia funkcji sołtysa na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, jeżeli osoba ta następnie pełniła funkcję sołtysa na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym). Przy ustalaniu okresu pełnienia funkcji sołtysa nie jest wymagane zachowanie ciągłości pełnienia tej funkcji.
  • osiągnęła odpowiedni wiek: w przypadku kobiet 60 lat, a w przypadku mężczyzn 65 lat,
  •  nie była skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione w związku z pełnieniem funkcji sołtysa.

Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej zgodnie z art. 1 ust. 1. pkt 1 lit. b ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późn. zm.). Opłata skarbowa od zaświadczenia wydanego na wniosek wynosi 17,00 zł. Obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej od wydanego zaświadczenia powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia/

 

Załącznik - wzór wniosku o wydanie zaświadczenia

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Monika Myszkowska 06-07-2023 09:24
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Monika Myszkowska 06-07-2023
Ostatnia aktualizacja: Monika Myszkowska 10-07-2023 10:46