ZAPYTANIE OFERTOWE Zamówienie o wartości poniżej 30 000 EURO: na opracowanie Programu Rewitalizacji dla Gminy Deszczno na lata 2016-2025
Przejdź do załącznikówZAPYTANIE OFERTOWE
na opracowanie Programu Rewitalizacji dla Gminy Deszczno na lata 2016-2025
Postępowanie prowadzone jest zgodnie z art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2015 poz. 2164) – wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 EURO.
- Przedmiot zamówienia:
Zamówienie obejmuje opracowanie kompleksowego Programu Rewitalizacji dla Gminy Deszczno na lata 2016-2025 (zwanego dalej Programem Rewitalizacji) wraz z działaniami towarzyszącymi wymienionymi w części I.3 niniejszego zapytania oraz jeśli będzie wymagane przeprowadzenie procedury oddziaływania na środowisko.
Warunki zlecenia:
- Dokument musi być zgodny z aktualnymi dokumentami unijnymi, krajowymi, wojewódzkimi, powiatowymi jak również z lokalnymi dokumentami planistycznymi i strategicznymi,
w których ujęta jest Gmina Deszczno. - Program Rewitalizacji będzie stanowił podstawę do aplikowania o środki finansowe
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego 2020, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020 oraz z innych programów
w ramach ogłaszanych konkursów i powinien być opracowany zgodnie z :
- Ustawą z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz.U z 5015r. poz. 1777
z późn. zm.) zwaną dalej ustawą o rewitalizacji, - Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 opracowanymi przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju,
- Założeniami Narodowego Planu Rewitalizacji 2020,
- Instrukcją dotyczącą przygotowania projektów rewitalizacyjnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Lubuskiego na lata
2014-2020 oraz preferencji dla projektów mających na celu przywrócenie ładu przestrzennego z dnia 8 grudnia 2015r. - Innymi dokumentami określającymi zasady tworzenia programów rewitalizacyjnych.
- Do zadań wykonawcy należy:
- Przygotowanie Programu Rewitalizacji Gminy Deszczno a w szczególności:
- Opracowanie dokumentu zgodnie z wymogami Ustawy o rewitalizacji i aktów wykonawczych, wraz z wykonaniem niezbędnych uzgodnień, przygotowanie projektu uchwały RG, prezentacja projektu podczas komisji i sesji Rady Gminy;
- wsparcie eksperckie w wymiarze w całym okresie realizacji zamówienia
- Spotkania z mieszkańcami – 7 spotkań, po 1 godzinie wykładu – prelegenci – uznani specjaliści w dziedzinie rewitalizacji, animacji społecznej, gospodarki przestrzennej,
a także przygotowanie treści materiałów informacyjnych;
- Wynajem sal (7 spotkań po ok 20 os./spotkanie na terenie gminy; wynajem całodzienny)
- zapewnienie cateringu na spotkaniach (łącznie 7 spotkań po 20 porcji obejmujących: napoje: kawa, herbata, soki; wyżywienie: ciastka min. 3 rodzaje, kanapki).
- Organizacja spotkań Komitetu Rewitalizacyjnego (6 spotkań): zapewnienie napojów (kawa, herbata, 3 rodzaje ciastek), wynajem sal – 2 godziny
b) Przeprowadzenie Szkoleń Komitetu Rewitalizacyjnego:
- Dwa spotkania po 4 godziny;
- Materiały szkoleniowe : 40 zestawów
Materiały szkoleniowe obejmą:
- teczkę papierową z długopisem, notatnikiem, zestawem materiałów dotyczących rewitalizacji pod kątem zaproponowanego szkolenia (zawartość materiałów
min 10 stron. A4 tekstu znormalizowanego – 1800 znaków na stronie)
- Promocja:
- Przygotowanie wkładki informacyjnej w prasie lokalnej (3100 egz.- wkładka łamana, pełnokolorowa, 4 strony, A-4); usługa obejmująca projekt graficzny i wydruk oraz dołączenie wkładki kolorowej prasy lokalnej;
- przygotowanie i kolportaż plakatów informacyjnych o projekcie (1500 szt.)
d) Przedstawienie kompletnego Programu Rewitalizacji) na sesji Rady Gminy Deszczno.
- Minimalny zakres Programu rewitalizacji określają Wytyczne w zakresie rewitalizacji
w programach operacyjnych na lata 2014-2020 Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Program Rewitalizacji powinien posiadać następujące cechy i zawartość (elementy): kompleksowość programu rewitalizacji, koncentrację programu rewitalizacji, komplementarność programu rewitalizacji z innymi dokumentami, komplementarność przestrzenną, komplementarność problemową, komplementarność międzyokresową, komplementarność źródeł finansowania, realizację zasady partnerstwa i partycypacji. Program Rewitalizacji powinien również zawierać listę planowanych, podstawowych projektów i przedsięwzięć rewitalizacyjnych. - Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Program Rewitalizacji będzie podlegał ocenie Instytucji Zarządzającej RPO Lubuskie 2020, w związku z czym Wykonawca zobowiązany będzie do dostosowania się do ewentualnych uwag w/w Instytucji. Ponadto ostateczny termin wykonania Programu Rewitalizacji może zostać przedłużony do chwili zatwierdzenia go przez IZ RPO Lubuskie 2020.
- Wykonawca będzie odpowiedzialny za zaangażowanie społeczności lokalnej do tworzenia Programu Rewitalizacji tak, aby różne grupy interesariuszy mogły współdecydować
o kształcie obszaru rewitalizowanego na każdym etapie tego procesu (diagnozowanie, programowanie, wdrażanie, monitorowanie), zgodnie z ustawą o rewitalizacji - Tekst pierwotny. Wykonawca musi przeprowadzić konsultacje w poniżej przedstawionych formach (min. 1 forma z punktu a) oraz 2 formy z punktu b):
- Zbieranie uwag w postaci papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji podmiotowej gminy w Biuletynie Informacji Publicznej;
- Spotkania, debaty, warsztaty, spacery studyjne, ankiety, wywiady, wykorzystanie grup przedstawicielskich lub zbieranie uwag ustnych.
- Wszelkie dane potrzebne do opracowania dokumentacji mają zostać zebrane i przetworzone przez Wykonawcę.
- Wykonawca będzie zobowiązany do skonsultowania wstępnej wersji i wykonania jej zgodnie z wytycznymi Zamawiającego.
- Zamawiający zobowiązany będzie do wystąpienia o zaopiniowanie Programu Rewitalizacji
do wszystkich zobligowanych do tego podmiotów wymienionych w ustawie o rewitalizacji. - Wykonawca programu Rewitalizacji zobowiązany będzie do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (jako element warunkowy, uzależniony do uzgodnienia ze stosownymi organami). W przypadku stwierdzenia konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko Wykonawca sporządza Prognozę oddziaływania na środowisko projektu Programu Rewitalizacji, która powinna zawierać informacje zgodnie z art. 51 ust.2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity: DZ. U. z 2013 r. , poz. 1235 z późn. zm.) oraz powinna być zgodna z ustalonym przez organy zakresem opracowania. Wykonawca zobowiązany będzie do uaktualnienia Prognozy oddziaływania na środowisko projektu Programu rewitalizacji zgodnie z ewentualnymi uwagami organów.
- Dokumentacja stanowiąca przedmiot umowy będzie sporządzona przez Wykonawcę
i przekazana Zamawiającemu w 3 egzemplarzach. Kompletna dokumentacja stanowiąca przedmiot zamówienia będzie przekazana Zamawiającemu także w formie cyfrowej edytowalnej. - W przypadku konieczności uaktualnienia dokumentacji, Wykonawca w terminie 7 dni dostosuje ją do aktualnych wytycznych na polecenia Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie do jednokrotnej aktualizacji dokumentu wykonanej nieodpłatnie, każda kolejna aktualizacja będzie przedmiotem odrębnego zlecenia.
- Po zrealizowania zamówienia całkowite prawa autorskie do opracowanego dokumentu wraz z możliwością przetwarzania, powielania i modyfikacji, będą należały do Zamawiającego.
- Wykonawca zobowiązuje się do przedstawiania harmonogramu prac (w formie np. wykresu Gantta) nad Programem Rewitalizacji w ciągu 7 dni oddania podpisania umowy
z Zamawiającym. - Wykonawca sporządzi niezbędne teksty decyzji, zarządzeń lub uchwał, formularzy ankiet oraz innych pism wynikających z toku realizacji zamówienia.
- Termin wykonania zamówienia: 31.12.2016 r. – graniczna data do której Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu kompletny, wolny od wad prawnych
i formalnych Gminny Program Rewitalizacji wraz z uzasadnieniem projektu uchwały
w sprawie jego przyjęcia.
- Okres gwarancji
36 miesięcy
- Warunki płatności:
Termin płatności ustala się na 30 dni, licząc od dnia dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury/rachunku. Podstawą do wystawienia faktury/rachunku będzie podpisany przez strony protokół zdawczo-odbiorczy oraz zamieszczony program rewitalizacji Zamawiającego w wykazie programów rewitalizacji województwa lubuskiego.
- Kryteria oceny ofert:
- Kryteria, które spełniają warunki udziału w postepowaniu będą oceniane w oparciu
o następujące kryteria:
- Cena – 60% (oferta najniższa cenowo otrzyma 60 pkt.),
- Doświadczenie wykonawcy w przygotowaniu Programu Rewitalizacji – 40%:
- Kryterium ceny:
- Oferty spełniające formalne wymagania, określone w niniejszym zapytaniu ofertowym, złożone przez wykonawców nie podlegających wykluczeniu, będą oceniane według poniższych kryteriów i wag:
Cena oferty (kryterium 1) -60 %
Doświadczenie (kryterium 2)-40 %
W zakresie kryterium cena, oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
W zakresie kryterium doświadczenia, oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska największą ilość punktów obliczonych w oparciu o ustalone kryteria wg wzoru
W = C x 60 % + T x 40 %
W = liczba wszystkich punktów uzyskanych przez badaną ofertę
Punkty wyliczone w kryterium cena i doświadczenie przez oceniających członków komisji zostaną pomnożone przez znaczenie % danego kryterium zgodnie z ww. wzorem.
Oceny ofert w zakresie przedstawionych niżej kryteriach zostanądokonane według następujących zasad:
Cena oferty(C)
Ocena będzie następowała wg wzoru:
C = CN x 100 / CO
C - liczba punktów uzyskanych w kryterium cena oferty
CN - najniższa oferowana cena podana w ofertach nie podlegających odrzuceniu
CO - cena oferty badanej nie podlegającej odrzuceniu
- Kryterium doświadczenie Wykonawcy w przygotowaniu Programy rewitalizacji:
- 1 opracowany PR - 90 pkt.,
- 2 opracowane PR - 95 pkt.,
- 3 i więcej opracowane PR – 100 pkt.,
Spełnienie tego kryterium weryfikowane będzie na podstawie oświadczenia wnioskodawcy oraz dokumentu potwierdzającego opracowanie Programu Rewitalizacji (np. referencje, wystawiona faktura VAT za opracowanie takiego dokumentu lub inny dokument, z którego wynikać będzie, iż potencjalny Wykonawca opracowywał już tego typu dokument).
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada jego wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym zapytaniu ofertowym i została oceniona jako najkorzystniejsze w oparciu
o podane kryteria wyboru.
- Warunki udziału w postępowaniu:
- Wiedza i doświadczenie
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia.
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, gdy Oferent wykaże, ze w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie:
- Jedną usługę o wartości co najmniej 25.000 PLN brutto, każda polegająca na opracowaniu od podstaw programu rewitalizacji (lub współtworzeniu jako podwykonawca) programu rewitalizacji dla miejscowości/ gminy liczącej nie więcej niż 10 000 mieszkańców w przeciągu 3 lat.
Na potwierdzenie spełnienia w/w warunku do oferty należy załączyć wykaz usług wraz
z dowodami potwierdzającymi ich należyte wykonanie.
- Osoby zdolne do wykonania zamówienia
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia.
Zamawiający uzna warunek z spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, ze dysponuje:
- Co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcje kierownika zespołu posiadającą wykształcenie wyższe, która to osoba w okresie ostatnich trzech lat przed terminem upływu składania oferty cenowej co najmniej raz kierowała zespołem opracowującym dokument strategiczny o wartości co najmniej 25 000 zł brutto, przyjęty uchwałą Rady Gminy/Miasta, który:
- Zawierają co najmniej diagnozę sytuacji społeczno-gospodarczej dla obszaru, którego liczba mieszkańców wynosiła nie więcej niż 10 000 mieszkańców,
- Były, lub są niezbędne do uzyskania dofinansowania ze środków zewnętrznych spoza budżetu JST (np. środki pochodzące z budżetu UE) na realizację przedsięwzięć w nich zapisanych,
- Przeprowadzono w ramach ich opracowania konsultacje społeczne.
- Co najmniej jedna osoba , która będzie członkiem zespołu pełniącym funkcję eksperta ds. konsultacji społecznych, która to osoba w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej raz uczestniczyła w opracowaniu dokumentu strategicznego, który podlegał konsultacjom społecznym w modelu partycypacyjnym
o wartości co najmniej 25 000 zł brutto, przyjęty uchwałą Rady Gminy/Miasta, który:
- Zawierają co najmniej diagnozę sytuacji społeczno-gospodarczej dla obszaru, którego liczba mieszkańców wynosiła nie więcej niż 10 000 mieszkańców,
- Były lub są niezbędne do uzyskania dofinansowania ze środków zewnętrznych spoza budżetu JST (np. środki pochodzące z budżetu UE) na realizację przedsięwzięć w nich zapisanych
- Przeprowadzono w ramach ich opracowania konsultacje społeczne, na które składały się minimum następujące czynności: spotkania z interesariuszami oraz zbieranie danych
w formie ankiet
- Co najmniej jedna osoba , która będzie członkiem zespołu pełniącym funkcję eksperta ds. prawnych, posiadająca wykształcenie wyższe na kierunku prawo, prawo i administracja, która to osoba w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej raz uczestniczyła w opracowaniu dokumentu strategicznego o wartości co najmniej 25 000 zł brutto, przyjęty uchwałą Rady Gminy/Miasta, który:
- Zawierają co najmniej diagnozę sytuacji społeczno-gospodarczej dla obszaru, którego liczba mieszkańców wynosiła nie więcej niż 10 000 mieszkańców,
- Były lub są niezbędne do uzyskania dofinansowania ze środków zewnętrznych spoza budżetu JST (np. środki pochodzące z budżetu UE) na realizację przedsięwzięć w nich zapisanych
- Przeprowadzono w ramach ich opracowania konsultacje społeczne
Jedna osoba nie może realizować więcej niż jednej funkcji wymienionych w rozdziale VI ustęp 4 punkt 1-3 zapytania. Na potwierdzenie spełnienia w/w warunku do oferty należy załączyć wykaz osób.
- Sytuacja ekonomiczna i finansowa
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/ nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy.
- Nie powiązani z zamawiającym osobowo ani kapitałowo. Przez powiązanie kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemnie powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem
i przeprowadzeniem procedury wybory Wykonawcy a Wykonawcą, polegające
w szczególności na:
- Uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej; posiadaniu przynajmniej 10% udziałów lub akcji,
- Pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika
- Pozostawieniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa
w linii prostej, pokrewieństwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Ocena spełniania warunków w pkt 6 dokonana na zasadzie „spełnia/nie spełnia” w oparciu
o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie iż Wykonawca spełnia ww. warunki.
- Ofertę , należy złożyć do dnia 26.10.2016r. do godz. 10.00:
- na adres: Urząd Gminy w Deszcznie ul. Lubuska 90, 66-446 Deszczno
Na kopercie z ofertą należy umieścić nazwę i adres wykonawcy oraz nazwę zadania, którego ona dotyczy z dopiskiem „nie otwierać”.
- Za wiążącą uznaje się datę i godzinę wpływu oferty.
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
- Kontakt z wykonawcą:
Osobą upoważnioną do kontaktu z Wykonawcami jest:
Mariusz Florczak, tel 95 72 87 656 mariusz.florczak@deszczno.pl
- Inne informacje
Zamawiający z Wykonawcami będzie kontaktować się telefonicznie, pocztą tradycyjną
i elektroniczną.
O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający powiadomi Wykonawców za pomocą jednej
lub kilku ww. form.
Załączniki do pobrania
Ogłoszenie zamówienia
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
19.10.2016.13.12.51 zapytanie ofertowe (PDF, 1.90Mb) | 2016-10-19 13:12:51 | 63 |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mariusz Florczak Data wytworzenia:
19 paź 2016
Osoba dodająca informacje
Mariusz Florczak Data publikacji:
19 paź 2016, godz. 13:12
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Florczak Data aktualizacji:
19 paź 2016, godz. 13:12